גדיד מג'הול אורגני

הגדיד הגיע השנה באיחור אופנתי של כ 10 ימים. יש אומרים בשל קרבתה של השנה המעוברת ויש האומרים שבשל החורף הארוך והמבורך שהיה בישראל ולא פסח גם על הבקעה.

בגדיד השנה חלק מהמטע מיועד לקטיף מג'הול סופר עסיסי -"בונבון". מדובר בפרי טרי, מיד לאחר שסיים הבשלה, ולפני שהחל ייבוש. גדיד זה דורש משאבים גדולים של כוח אדם וכלים, ובעיקר עבודה מדויקת ועדינה.

ההיערכות לגדיד כוללת היערכות בכלים מתאימים לגובה המטע, טרקטורים לאיסוף מגשי הגדיד, מלגזת שטח לשינוע מגשים ריקים ומלאים במטע וכן כלי רכב לתמיכה לוגיסטית נוספת של אספקת כלים וחומרים למטע ושינוע עובדים אליו וממנו.

השנה במקביל לגדיד קיבלנו אלינו למטע 2 עדרים של כבשים (ומעט עזים) אשר רעו במטע לאורך הגדיד, 3 חמורים ו-2 סוסות אשר הסתובבו גם הם ורעו ברחבי המטע. העניין עם העדרים הוא להרחיק אותם מעצים שאינם גבוהים כדי שלא יאכלו מהתמרים שעל העץ ויתמקדו בעשביה הטריה שסביב העצים.

בתוך המטע הפעלנו השנה גם בית אריזה למיון ראשוני אשר כולל מיזוג ותאורה מיטביים שמאפשרים גם עבודה עם הפרי הטרי (בונבון), וכן סככת הבחלה יבשה ומאווררת שמאפשרת לפרי להתקדם בהבשלה במידת הצורך, לאחר שירד מהעץ. סככה זו אינה ממוזגת אלא רק מאפשרת לפרי להמשיך ולהבשיל בשטח בסביבה נקיה ומבוקרת.

צוות תמר הזהב מאחל לכל הגודדים ולכל אוהבי התמרים עונה פוריה ומוצלחת.

גדיד אורגני תמר הזהב

 

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *